|
Controleer je bestelling goed |
|
Uit de telefoontjes en mailtjes die we krijgen, merken we dat er nog wel eens wat verkeerd gaat bij het bestellen van stickers. Voorkom verrassingen achteraf door je bestelling goed te controleren. Hoe eerder je opmerkt dat iets niet in orde is, hoe makkelijker het is om dat nog aan te passen. Hieronder zetten we ook een aantal aandachtspunten op een rij, zodat je weet waar je rekening mee moet houden tijdens het bestellen. |
Controleer de maat en vorm
Wij werken met millimeters op onze website. Toch komt het nog wel eens voor dat mensen centimeters in gedachten hebben bij het bestellen. Controleer daarom of de maat juist is. Check ook of je de goede vorm hebt besteld. Soms bestellen mensen een vrije vorm sticker met de gedachte dat je dan zelf het formaat kunt aangeven. Dit is niet juist. Een vrije vorm sticker is een sticker waarbij je zelf de vorm van je sticker kunt aangeven. Wil je een sticker in een eigen formaat, dan kun je dat aangeven op het bestelformulier van de stickersoort die je wil bestellen bij ‘Dit is maatwerk’. Bij een aantal stickersoorten hebben we geen standaard formaten en moet je altijd zelf de maat aangeven. |
Stickers op vel, rol of los?
Heb je de juiste hoeveelheid besteld? Soms denken mensen dat als ze 1 invullen op het bestelformulier ze één vel of rol met stickers krijgen. Dit is niet juist. Als je 1 invult, krijg je één sticker. Hoeveel stickers er op een vel of rol passen is namelijk afhankelijk van de maat van je sticker. Bovendien worden bij ons de meeste stickers los geleverd. Nadat je je bestelling in de winkelmand hebt gedaan, zie je hoe je stickers geleverd worden. Wil je iets anders? Verwijder je bestelling en plaats een aangepaste bestelling. Wil je je stickers op een rol geleverd hebben? Ga dan naar de pagina Stickers op rol. In het opmerkingenveld kun je dan aangeven over hoeveel rollen je de stickers verdeeld wil hebben.
|
Diverse stickersoorten
Heb je de juiste stickersoort besteld? Naast stickers van papier en vinyl hebben we ook stickers voor speciale doeleinden, zoals raamstickers. Ook hebben we stickers die plakken zonder lijm, zoals magneetstickers. Op de pagina Assortiment vind je een overzicht van alle stickers die wij kunnen leveren. Heb je advies nodig over welk type sticker het meest geschikt is? Of wil je eerst gratis samples ontvangen van bepaalde materialen? Neem dan contact op.
|
Kies de juiste levertijd voor je stickers
Standaard is bij ons de levertijd zes werkdagen. Heb je je stickers eerder nodig, kies dan de spoed- of expresslevering. Houd er rekening mee dat de levertijd pas ingaat op het moment dat de betaling en het drukbestand bij ons binnen is. Is dit voor 12.00 uur ‘s middags geregeld, dan telt die dag nog mee. Anders komt er een werkdag bij. Overigens zijn de spoed- en expresslevering niet mogelijk bij alle stickersoorten. Zo worden doming stickers afgewerkt met een epoxyharslaag van enkele millimeters. Het drogen van deze laag duurt minimaal een dag.
|
Lever het juiste type bestand aan
In de meeste gevallen kun je een JPG, GIF of PNG-bestand gebruiken als drukbestand. Bij een aantal stickers zoals vrije vorm stickers is dat niet mogelijk. Dan hebben we een vectorbestand nodig. Op de pagina Aanleverspecificaties kun je zien waaraan je drukbestand moet voldoen.
Bestelproces geautomatiseerd
Bij ons is het grootste gedeelte van het bestelproces geautomatiseerd. Keur het drukbestand alleen goed als je bestelling volledig in orde is. Op het moment dat een drukbestand is goedgekeurd, komt de order in ons systeem op groen te staan. Dit houdt in dat die gereed is voor productie. Op het moment dat een order overgedragen is aan de productie, is iets wijzigen aan je order in de meeste gevallen niet meer mogelijk. Controleer daarom ook altijd de orderbevestiging die je ontvangt nadat je een bestelling hebt geplaatst. Zie je na het plaatsen van je bestelling toch iets dat niet goed is? Bel dan tijdens kantooruren met de klantenservice. Zij kunnen zien of je bestelling al naar de productie is of niet.
Drukbestand van je sticker goedkeuren
Wij kunnen in veel gevallen niet beoordelen of het ontwerp van een drukbestand juist is. Daarom moet je zelf het drukbestand goedkeuren. Zie je iets dat niet in orde is? Verwijder het bestand en upload een aangepast bestand. Kom je er niet uit? Neem contact op met de klantenservice via info@sticker.nl of stel je vraag aan onze chatbot.
|
|
|
|
|
|