Over StickerBlogKlantenserviceFAQContact | DE
Je bevindt je hier:  home > blog > veelgestelde vragen over drukbestanden aanleveren
 

Veelgestelde vragen over drukbestanden aanleveren

 
 
Onze klantenservice krijgt regelmatig vragen over het aanleveren van drukbestanden. In dit blog zetten we een aantal vragen op een rij, plus het bijbehorende antwoord. Zo geven we antwoord op de vraag hoeveel MB je drukbestand mag zijn. Waarom je een 2 mm afloop moet hebben. En waarom je maar een ontwerp per bestelregel kunt aanleveren.
 
Als je bij ons stickers bestelt, kun je qua aanleveren van bestanden kiezen uit twee opties:
  • Je kunt een drukbestand maken met onze ontwerpmodule (dit is niet bij alle stickers mogelijk).
  • Je kunt zelf een drukbestand aanleveren.
Als je zelf een drukbestand aanlevert, is het belangrijk dat deze voldoet aan onze aanleverspecificaties. Voldoet je bestand niet aan deze specificaties, dan kan dat invloed hebben op de kwaliteit van je sticker. Voor bepaalde stickersoorten heb je een vectorbestand nodig in plaats van een bitmapbestand. In ons blog Wat is een vectorbestand? wordt uitgelegd wat het verschil is.

Kan ik meerdere bestanden aanleveren per bestelling?

Als je meerdere bestanden wil aanleveren voor een bestelling, moet je per ontwerp een bestelregel maken. Wil je bijvoorbeeld 100 stickers van hetzelfde formaat en materiaal en heb je 4 ontwerpen? Dan moet je 4 keer 25 stickers bestellen. Dit lijkt omslachtig. Je kunt echter maar een drukbestand per bestelregel uploaden. Dat is om fouten te voorkomen. Er is een uitzondering op deze regel: bij barcodestickers is het wel mogelijk om 100 stickers met verschillende codes te laten maken. Je betaalt dan wel extra, omdat wij de codes handmatig moeten wisselen. Wil je gebruik maken van deze service? Vraag een offerte aan voor barcodestickers en geef in het infoveld aan dat je gebruik wil maken van beeldwissel.

Hoeveel MB mag een drukbestand zijn?

Het aanleveren van drukbestanden gebeurt bij ons via een uploadmodule op de website. Deze module kan drukbestanden aan van maximaal 20MB. Voor een sticker is dat ook ruim voldoende.

Waarom moet ik mijn drukbestand goedkeuren?

Bij ons moet je zelf het drukbestand goedkeuren. Wij hebben deze controlestap ingebouwd om te voorkomen dat per ongeluk het verkeerde bestand wordt gebruikt. Daarnaast kunnen wij niet beoordelen hoe je sticker er uit moet komen te zien. Vandaar dat je zelf het bestand moet controleren.

Waar moet ik op letten bij het goedkeuren van een drukbestand?

Na het uploaden van een bestand moet je deze goedkeuren. Er zijn een aantal aandachtspunten om op te letten:
  • De uploadmodule laat een lage resolutie zien. Om het in hoge resolutie te zien, moet je op ‘Controleer PDF’ klikken.
  • Het roze gedeelte (zie foto) is de 2 mm afloop en valt buiten het afdrukgebied. Bij de ontwerpmodule heb je ook nog te maken met een veiligheidsmarge. Informatie in dat gebied kan er af vallen, dus zorg er voor dat daar niets belangrijks in staat.
  • De controle-PDF laat precies zien hoe je bestand op de sticker gedrukt wordt. Zie je iets dat niet klopt? Verwijder het bestand en upload een nieuwe.
  • Wij werken met een geautomatiseerd systeem. Dat houdt in dat wij de drukbestanden niet handmatig controleren. Vandaar dat het belangrijk is om zelf je drukbestand te controleren.

Waarom is een afloop van 2 mm nodig?

Een 2 mm afloop is belangrijk, omdat er bij het snijden van de stickers altijd een kleine afwijking kan zijn. Zou je geen afloop hebben en je hebt een sticker met een gekleurde ondergrond, dan zou je een klein wit randje kunnen zien. Dit kun je voorkomen door je bestand aan elke kant 2 mm groter te maken en de achtergrond daarin door te laten lopen. Bij stickers op rol kan het zijn dat je zelfs met 2 mm afloop een klein wit randje ziet. Dit komt doordat ze op een rol zitten.

Waarom moet ik tekst omzetten naar contouren?

Als je een ontwerp hebt met daarin een lettertype, dan moet je dat omzetten naar contouren. Dit is nodig, omdat het kan zijn dat je een lettertype hebt gebruikt dat wij niet hebben. In zo’n geval vervangt onze computer jouw lettertype door een lettertype dat er op lijkt. Daardoor kan je sticker er anders uit komen te zien. Zet je de tekst om naar contouren, dan heb je dit probleem niet. Op internet zijn verschillende handleidingen hoe je dit kunt doen.

Meer informatie en contactgegevens

Heb je een vraag over drukbestanden die hier niet bij staat? Stuur een e-mail naar info@sticker.nl en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Heb je een andere vraag? Kijk dan eens bij onze veelgestelde vragen of klantenservice-pagina. Staat hetgeen je zoekt er niet tussen? Stuur dan ook een e-mail. Liever telefonisch contact? Op werkdagen zijn we van 8.00-17.00 uur bereikbaar op (0546) 539 877.
 
 
 
Blijf op de hoogte   (privacy statement)
Versturen
Betaalmogelijkheden Volg ons
Assortiment
Adresstickers
Kortingsstickers
Magneetsticker auto
Naamstickers drukken
Productetiketten
Promotiestickers
Promotionele stickers
 
Prijsstickers
QR-code stickers
Spaarzegels
Streepjescode stickers
Veiligheidslabels
Veiligheidsstickers
Snel naar
Stickers bestellen
Stickers ontwerpen
Stickers laten maken
Gepersonaliseerde stickers
Goedkope stickers bestellen
Goedkoop stickers drukken
Sticker.nl
Over ons
Klantenservice
FAQ
Blog
Login
Contact
SITEMAP | COLOFON | DISCLAIMER | ALGEMENE VOORWAARDEN | PRIVACY POLICY | LINKS
STICKER.NL | BEDRIJVENPARK TWENTE 425 | 7602 KM  ALMELO | 0546-53 98 77 | INFO@STICKER.NL
(0)
Kwaliteitsgarantie
Gratis verzending
Altijd de beste prijs
Spoedlevering mogelijk
Deskundige bestandscontrole
homeassortimentstickers bestellenstickers ontwerpenofferte aanvragencontact
vraag hier je samplebox aan
Om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers op onze website maken we gebruik van Google Analytics. Deze informatie verzamelen we met behulp van cookies. De gegevens worden geanonimiseerd voordat ze worden opgeslagen.
Meer informatie    
   AKKOORD